fredag 26 november 2010

Bitter fredag

Ryggläge i sängen i väntan på att gå till jobbet. Fan vad jag hatar mitt jobb. Jag vill döda allihop och falla ihop gråt-skrattandes i en hög på Fjällgatan. Med utsikt över Grönan. En dag ska jag göra det.

Det är så illa att jag imorgon tar mitt cv och spankulerar ned till Carlings i Ringen där de söker folk. Det kan väl vara trevligt, det är ju av någon anledning alltid rea på Carlings. Eller åtminstone okej, åtminstone kanske man inte behöver byta blöjor på vuxna människor lika ofta som nu, och åtminstone kanske man får nog med pengar för att betala räkningarna. Åtminstone. Som det ser ut nu har jag 2000 att leva på i december. De som räknar mig bland sina närmaste kan alltså härmed anse sig varnade angående uteblivna eller också hemgjorda julklappar. Vi får se vad kreativiteten tillåter.

Igår var en fantastisk dag, varför är inte alla sådana? Vad det var som var så fantastiskt vet jag egentligen inte, det är svårt att sätta fingret på. Jag var bara glad och närvarande och skitsnygg och tyckte att livet var för jävla spännande ändå.

Saknar en massa människor just nu. Syster, I, mamma, mS. Bland andra. Jag måste sluta älska människor som inte ger mig lön för mödan.
Lite bitter idag? Lite. Men det går nog över när jag kommer till jobbet om en dryg halvtimme. Ha.

2 kommentarer:

Jeanna sa...

Jag hoppas din dag har varit bättre idag! Och jag öskar att du alltid skulle kunna känna dig glad och skitsnygg osv... För det ÄR du! Puss!

Malin sa...

Åh finaste, jag är lite gladare idag. Håller på och dealar om praktik och jobb nämligen och hoppas på det bästa. Kanske slipper jag hemtjänsten nu?!
Detsamma, du är grym!